-skapar för att överleva

Kämpa, mitt älskade barn, har jag viskat många gånger i hennes lilla öra. Min dotter drabbades av cancer två år gammal. En lång tid har för henne varit en kamp för överlevnad. När livet varit för tungt för att orka leva, har jag verklighetsflytt till symaskinen, en trogen vän, som finns där när jag behöver, och som utmanar mig att tänka på världsliga saker en stund. Jag är hobbysömmerska, är mamma till två små flickor och en liten bebispojke, och är gift med världens bästa man.

tisdag 17 juni 2014

Tröstisar

Idag kom det en tröstis hem i brevlådan. Ett litet plåster som är som ett godsedjur, dvs luddigt och gulligt! Det skickades från barnancerfonden, och används tydligen numera på barncancersjuka barn. Så fint, och så rörande att ramla tillbaka i minnet över alla plåster efter sprutor och nålar, och paniken då behandlingarna skulle utföras.  Alla cancersjuka barn är värda det vackraste av plåster. Och respekt. Respekt för deras lidande. Dessa plåster går att köpa för alla. Googla på tröstis.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar