-skapar för att överleva

Kämpa, mitt älskade barn, har jag viskat många gånger i hennes lilla öra. Min dotter drabbades av cancer två år gammal. En lång tid har för henne varit en kamp för överlevnad. När livet varit för tungt för att orka leva, har jag verklighetsflytt till symaskinen, en trogen vän, som finns där när jag behöver, och som utmanar mig att tänka på världsliga saker en stund. Jag är hobbysömmerska, är mamma till två små flickor och en liten bebispojke, och är gift med världens bästa man.

söndag 17 augusti 2014

Magi!

Förlåt att jag är väldigt sporadisk här. Jag vet inte ens om jag har några läsare förstås. Har fått veta att det inte är så enkelt att kommentera här på bloggen, men jag vet inte om det är så för alla, eller bara de som är otekniska? Jaja, jag skriver i alla fall, så var det bra med det.

Jag syr lite, ibland. Har faktiskt alltid beställningar som väntar på att sys. Galet att jag efter snart fem år alltid har det! Det är nåt magiskt över det. Så fort jag är klar med en beställning, så hinner det inte gå mer en ett par dagar så kommer det en ny. Jag menar allvar alltså! Galet.

 Nyligen var jag bortrest en vecka, och sydde klart den sista beställningen precis innan jag åkte iväg. Efter ett par dagar hann jag börja förvånas över att jag inte fick nån ny beställning. För i fem år har de avlöst varann, inom ett par dagar. Oftast i precis lagom tempo. Nån gång hade jag beställningsstopp för att jag inte hann med, men annars är det ett jämt, lagom flöde. SÅ märkligt. För det är människor helt oberoende av varann som beställer. Grannar, kollegor, gamla bekanta, bloggläsare, föräldrar till barn med särskilda behov osv. 
Det roliga var att jag hann bli lite förvånad i fem dagar nu på semestern. Att det inte kom in nån ny beställning. Sen visade det sig att jag råkat stänga av internet på nåt konstigt vis under semestern, så när jag väl såg det, och startade mailen, så mycket riktigt fanns det tre nya beställningar! Nu kanske magin med beställningsflödet försvinner för att jag skrivit om det här. Vem vet?

Sömnaden och skapandet är min terapi, min verklighetsflykt, (eller som min vän som är psykolog skulle säga, min återhämtning)  och den är SÅ viktig för mig. Ibland får jag för mig att det finns en Någon (läs Gud eller ödet om ni vill), som vet det, och ser till att jag har något för händer med alla beställningar. Utan sömnaden hade jag inte överlevt cancerhelvetet. Eller jo, det hade jag kanske. Men det har avhjälpt mycket ångest, och gett mig kraft att fortsätta kämpa. Kämpa by JP.

Jaja, nog om det. Här kommer ett tips. Läs den här boken! (Låna den på bibblan!) jag blev superinspirerad. September kommer vara köpstopp i vår familj. Jag har en ambition att blogga om det då!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar