-skapar för att överleva

Kämpa, mitt älskade barn, har jag viskat många gånger i hennes lilla öra. Min dotter drabbades av cancer två år gammal. En lång tid har för henne varit en kamp för överlevnad. När livet varit för tungt för att orka leva, har jag verklighetsflytt till symaskinen, en trogen vän, som finns där när jag behöver, och som utmanar mig att tänka på världsliga saker en stund. Jag är hobbysömmerska, är mamma till två små flickor och en liten bebispojke, och är gift med världens bästa man.

söndag 9 november 2014

Kött och nostalgi

Idag har jag köpt en ko!
En död, slaktad, styckad, ekologisk krav-ko. Närproducerat dessutom! Det är en gård utanför stan som säljer kött från egen gård. De slaktar ett par djur åt gången, och man kan va med och dela på en ko. Läs mer på hemsidan. Sök på Skena gård. Jag är så glad att kunna göra bra råvaruval, och det här är helt försvarsbart ekonomiskt med. Man köper en hel låda av blandade bitar nöt. Det var så idylliskt att komma ut på en liten gård och hämta köttet där. För att inte tala om automatkaffet i Jönåker jag köpte på vägen.
Idag har jag tryckt nya namnmössor på beställning. Är lite nostalgi. Tänk hur många såna här jag tryckt och sytt! Det är tur jag inte har fullt lika många beställningar längre, för produktionen är långt ifrån effektiv för tillfället. Men det är roligt när jag väl hinner!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar