-skapar för att överleva

Kämpa, mitt älskade barn, har jag viskat många gånger i hennes lilla öra. Min dotter drabbades av cancer två år gammal. En lång tid har för henne varit en kamp för överlevnad. När livet varit för tungt för att orka leva, har jag verklighetsflytt till symaskinen, en trogen vän, som finns där när jag behöver, och som utmanar mig att tänka på världsliga saker en stund. Jag är hobbysömmerska, är mamma till två små flickor och en liten bebispojke, och är gift med världens bästa man.

onsdag 10 december 2014

Pepparkakshjärtan och hemsydda stjärtar

Liten kusin fyllde år nyligen. Min svägerska är händig på att sy, och då blir det alltid lite svårt att tycka det är roligt att ge bort hemsytt. Jag satsade på att sy trosor, för just trosor är inte så vanligt att man orkar/vill sy. Är så billigt och enket att köpa, och dessutom syns ju inte ens plagget när man använder det.
Sen visade det sig att hon hade sytt trosor också. Men ja ja. Trosor behöver man många.
Vi har dessutom bakat pepparkakor tre gånger, och det har inte ens hunnit bli lucia. För hälsans skull borde man hålla sig till de traditionella datumen, annars blir sockerkonsumtionen galet hög i december. 


1 kommentar:

  1. Ja, nog drar man sig lite för att ge bort hemsytt till andra sytokar! Men dina trosor blev enormt söta. Härliga tyger!

    Tack för din fina kommentar på min blogg, den värmer!

    SvaraRadera