-skapar för att överleva

Kämpa, mitt älskade barn, har jag viskat många gånger i hennes lilla öra. Min dotter drabbades av cancer två år gammal. En lång tid har för henne varit en kamp för överlevnad. När livet varit för tungt för att orka leva, har jag verklighetsflytt till symaskinen, en trogen vän, som finns där när jag behöver, och som utmanar mig att tänka på världsliga saker en stund. Jag är hobbysömmerska, är mamma till två små flickor och en liten bebispojke, och är gift med världens bästa man.

måndag 19 januari 2015

Matsmart

Jag har inget nyårslöfte, men istället ett måtto. Det är att 2015 ska få vara mer luststyrt än kravstyrt för mig. Kan man reducera kraven i en trebarnsfamilj? Jadå. Steg 1; skaffa matkasse!
Vi tog ICAs familjekasse. Har haft den första veckan nu, och jag njuter av att slippa planera maten, och stå till svars när alla gnäller för att de inte gillar. Kassen levereras med fina receptkort, så barnen får välja mat varje dag genom att titta på bilderna. Reglerna är att vi lagar som det står, inga undantag att utesluta ingredienser för att någon inte gillar. Varje måltid poängsätts efteråt med. 
Till helgen var rätterna slut, och vi kokade lite makaroner och stekte färdiga köttbullar. Den rätten fick bättre betyg än någon av alla rätter i kassen. Skam den som ger sig. Ny leverans ikväll. 
Jag vet inte om det blir dyrare än om man handlar själv? Svårt att avgöra, så det handlar inte om några stora skillnader i så fall. Maten är väl tilltagen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar