-skapar för att överleva

Kämpa, mitt älskade barn, har jag viskat många gånger i hennes lilla öra. Min dotter drabbades av cancer två år gammal. En lång tid har för henne varit en kamp för överlevnad. När livet varit för tungt för att orka leva, har jag verklighetsflytt till symaskinen, en trogen vän, som finns där när jag behöver, och som utmanar mig att tänka på världsliga saker en stund. Jag är hobbysömmerska, är mamma till två små flickor och en liten bebispojke, och är gift med världens bästa man.

onsdag 3 juni 2015

Kärlek och uppehåll

Det blev ett långt uppehåll under våren. Det har varit mycket runt omkring, och sömnaden kunde inte prioriteras. Jag har prioriterar att umgås med dem jag älskar, för än en gång har sjukdom hos än älskad anhörig påmint mig om hur viktigt det är att ta vara på tiden, och hur mycket man behöver kärlek för att orka med tuffa perioder. 

Men när en vän häromdagen fick barn så blev det naturligt att ta upp sömnaden igen. Det blev en liten plyschonepiece, och av bara farten en T-shirt till mig.
Det här är en helt vanlig T-shirt ur boken "sy", av Jenny, där jag tagit en tygremsa till sist och sytt fast mellan brösten. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar