-skapar för att överleva

Kämpa, mitt älskade barn, har jag viskat många gånger i hennes lilla öra. Min dotter drabbades av cancer två år gammal. En lång tid har för henne varit en kamp för överlevnad. När livet varit för tungt för att orka leva, har jag verklighetsflytt till symaskinen, en trogen vän, som finns där när jag behöver, och som utmanar mig att tänka på världsliga saker en stund. Jag är hobbysömmerska, är mamma till två små flickor och en liten bebispojke, och är gift med världens bästa man.

söndag 1 november 2015

Skit och dit

Många gånger har jag försökt tvätta bilstolsklädseln utan att lyckas få bort fläckarna. Jag har förbehandlat och tvättat i alldeles för hög värme, många gånger. Till slut förlikade jag mig med att den ju är ren, även om det inte ser ut så. Men igår skulle ett av barnen följa med en kompis på utflykt, och jag och ursäkta mig flera gånger för att våga sätta in hennes kudde i deras bil. Så jag fick nog och klädde om den idag. En dag för sent för att slippa skämmas över den.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar