-skapar för att överleva

Kämpa, mitt älskade barn, har jag viskat många gånger i hennes lilla öra. Min dotter drabbades av cancer två år gammal. En lång tid har för henne varit en kamp för överlevnad. När livet varit för tungt för att orka leva, har jag verklighetsflytt till symaskinen, en trogen vän, som finns där när jag behöver, och som utmanar mig att tänka på världsliga saker en stund. Jag är hobbysömmerska, är mamma till två små flickor och en liten bebispojke, och är gift med världens bästa man.

söndag 14 september 2014

10 år

En av de äldsta kusinerna fyllde 10år nyligen, och jag hade fått tips om att minecraft är populärt nu. Som vanligt försökte jag googla vad det var för något, jag som inte har nån koll. Leker ingen med monchi chi, eller my little Pony längre? 
I alla fall hittade jag ett uppslag som jag gick loss med kreativitet på, och sydde en applikation. När paketet slogs upp kunde de namnge den här fyrkanten direkt. Ingen vidare upplösning där inte. 
Jubilaren blev jätteförvånad när han hörde att jag sytt tröjan. Jag vet inte om det betyder att den var så fin att den såg fabrikssydd ut (hoppas), eller om han blev förvånad att moster visste vad minecraft var kanske? Eller tyckte han den var för fin, för att mina plagg brukar va fulare? Äsch, nu slutar vi spekulera. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar