-skapar för att överleva

Kämpa, mitt älskade barn, har jag viskat många gånger i hennes lilla öra. Min dotter drabbades av cancer två år gammal. En lång tid har för henne varit en kamp för överlevnad. När livet varit för tungt för att orka leva, har jag verklighetsflytt till symaskinen, en trogen vän, som finns där när jag behöver, och som utmanar mig att tänka på världsliga saker en stund. Jag är hobbysömmerska, är mamma till två små flickor och en liten bebispojke, och är gift med världens bästa man.

lördag 13 september 2014

Köpstoppssvårigheter

Hm. Tio dagar gick av köpstoppet utan ett enda "felsteg". Sen sprack det. Lite för stressig vardag, så att kafferasten prioriterades bort, och sen blev jag bara TVUNGEN att köpa en kaffe när jag var på simskolan med barnen. Fast tvungen var jag nog egentligen inte. Det var lyxkonsumtion i nån slags tro om att det handlade om överlevnad. Fail. 

Sen idag fyllde lillflickan år. Och det hade vi bestämt innan, att barnpresenter ligger utanför köpstoppet. Men hur var det med ballongerna? Bowlingmatchen vi utmanade barnen i? Läsken vi köpte på bowlingen? Och pizzan vi beställde hem ikväll när alla mina syskon med familjer var här och vi hade så trevligt att det drog ut på tiden och alla blev hungriga? Det var dålig planering att inte ha köpt hem något att laga till alla 22personer. Fast väldigt värt att beställa pizza, tända några ljus, slicea upp alltihop och bara umgås enkelt kring kartongerna. Sådär sunkigt, mysigt, spontant.
Men jag ger inte upp än. Jag använder projektet till att fundera kring mina konsumtionsvanor. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar