-skapar för att överleva

Kämpa, mitt älskade barn, har jag viskat många gånger i hennes lilla öra. Min dotter drabbades av cancer två år gammal. En lång tid har för henne varit en kamp för överlevnad. När livet varit för tungt för att orka leva, har jag verklighetsflytt till symaskinen, en trogen vän, som finns där när jag behöver, och som utmanar mig att tänka på världsliga saker en stund. Jag är hobbysömmerska, är mamma till två små flickor och en liten bebispojke, och är gift med världens bästa man.

fredag 19 september 2014

Dagens trubbel

I morse pajade diskmaskinen. Suck. Jag såg framför mig hur pengarna rann iväg med avloppsvattnet. Eller skulle köpstoppet träda in och neka reparation? Nej, det verkar obstinat. Turligt nog hade vi två månader kvar på femårsgagantin, så den repareras gratis om fem dagar. Så nu får jag oavsett köpstopp diska för hand. Min man tyckte vi skulle köra engångsgrejor, men det om något är väl slösig konsumtion, och dåligt för miljön. 
Kort efter haveriet tog soda streamen slut. Och det är ju också helt onödig konsumtion, så det blir ingen ny patron förrän månaden är över.
Men botten nåddes ikväll när dricksvattnet blivit drabbat av nåt okänt fel. Är det inte bra till i morgon skiter jag i köpstopp och köper hem buteljerat vatten. Vatten är ju faktiskt helt nödvändigt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar