-skapar för att överleva

Kämpa, mitt älskade barn, har jag viskat många gånger i hennes lilla öra. Min dotter drabbades av cancer två år gammal. En lång tid har för henne varit en kamp för överlevnad. När livet varit för tungt för att orka leva, har jag verklighetsflytt till symaskinen, en trogen vän, som finns där när jag behöver, och som utmanar mig att tänka på världsliga saker en stund. Jag är hobbysömmerska, är mamma till två små flickor och en liten bebispojke, och är gift med världens bästa man.

onsdag 3 september 2014

Köpstopp fortskrider

Det går bra med köpstopp! Jag har inte tänkt på det så mycket mer än att jag är noga med att skramla ihop lunchlåda varje dag istället för att köpa lunch. Egentligen brukar jag bara köpa en kycklingklubba eller nåt på en affär, inte gå på restaurang, men jag tänker att alla småhandlingar ökar risken för spontana okynnesköp. Mina svagheter är stearinljus som reas ut, och kanske servetter med... Om man tänker ICA alltså.

En bonus av köpstoppet, som jag inte ens förutspått, är att det är så smidigt att ha tagit ETT beslut om köpstopp, istället för 10 beslut varje dag. Då menar jag tex alla grannar som säljer jultidningar, och alla direktadresserade brev med alla dessa klubbar och erbjudanden. Jag blir sugen varje gång, och tänker "ja men böcker är ju bra". Sen lockas jag av alla cupcakesset och pennfodral man får på köpet. MEN nu slipper jag! Slipper alla tankar. Bara: Nej, vi köper ju inte, och böcker finns på bibblan. SKÖNT!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar