-skapar för att överleva

Kämpa, mitt älskade barn, har jag viskat många gånger i hennes lilla öra. Min dotter drabbades av cancer två år gammal. En lång tid har för henne varit en kamp för överlevnad. När livet varit för tungt för att orka leva, har jag verklighetsflytt till symaskinen, en trogen vän, som finns där när jag behöver, och som utmanar mig att tänka på världsliga saker en stund. Jag är hobbysömmerska, är mamma till två små flickor och en liten bebispojke, och är gift med världens bästa man.

torsdag 4 september 2014

Fler köpstoppsbonusar

Idag var jag på kurs hela dagen. I en annan stad. Jag beslutade mig för att gå "all in" i köpstoppet, och slängde med en matlåda och en kaffetermos. Kändes först lite trist. Det var bara jag och min nyfunna samåkningskollega som hade matlåda. MEN det var bra! Jag slapp köa både till kaffeautomaten och lunchställena. Faktiskt var det nästan bara vi två som kom i tid till föreläsningen efter lunch, för alla andra hade fastnat i lunchköer. Vi åt lunchlådor i godan ro i solen, bland alla unga studenter. Nostalgi :)
Så roligt att upptäcka fördelar med det här projektet!
Termoskaffe

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar