-skapar för att överleva

Kämpa, mitt älskade barn, har jag viskat många gånger i hennes lilla öra. Min dotter drabbades av cancer två år gammal. En lång tid har för henne varit en kamp för överlevnad. När livet varit för tungt för att orka leva, har jag verklighetsflytt till symaskinen, en trogen vän, som finns där när jag behöver, och som utmanar mig att tänka på världsliga saker en stund. Jag är hobbysömmerska, är mamma till två små flickor och en liten bebispojke, och är gift med världens bästa man.

söndag 7 september 2014

Man taget vad man haver

Släktfest i helgen. Och har man köpstopp så har man. Då bör man inte shoppa bordsdekorationer för dyra pengar. Så jag tager vad jag haver i trädgården helt enkelt. 
Idag åkte vi hela släkten till Kolmården då barncancerföreningen (bli medlem! Fina aktiviteter och en fantastisk förening som månar om de sjuka barnen) hade bjudit in till en heldag. Och med köpstopp går det inte för sig att shoppa lunch och fika ute. Så jag och min man packade en fin picnic till allihop. Bonus: billigt förstås, men även smidigt att slippa matköer, och kunna välja en fin plats i solen!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar