-skapar för att överleva

Kämpa, mitt älskade barn, har jag viskat många gånger i hennes lilla öra. Min dotter drabbades av cancer två år gammal. En lång tid har för henne varit en kamp för överlevnad. När livet varit för tungt för att orka leva, har jag verklighetsflytt till symaskinen, en trogen vän, som finns där när jag behöver, och som utmanar mig att tänka på världsliga saker en stund. Jag är hobbysömmerska, är mamma till två små flickor och en liten bebispojke, och är gift med världens bästa man.

söndag 21 september 2014

Regel 1: LAGA!

Man lagar kläder om det går. Barnbyxor med hål vid knät är väl den vanligaste synen. Här är en enkel beskrivning på en enkel jeanslagning som alla kan göra. 

Klipp en snutt tyg (av ett par sparade, ickelagbara jeans tex) lägg tygsnutten innanför hålet, och sy sicksack från utsidan fram och tillbaka några gånger (är lite knöligt att få in byxbenet till nålen, men det går, tom i Stl 86.)
Den här lagningen passar jeans som har lite sliten design tycker jag. Vissa nyproducerade jeans har ju såna här sömmar som dekoration på knäna. 

Sådärja. Perfekta höstjeans till dagis!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar