-skapar för att överleva

Kämpa, mitt älskade barn, har jag viskat många gånger i hennes lilla öra. Min dotter drabbades av cancer två år gammal. En lång tid har för henne varit en kamp för överlevnad. När livet varit för tungt för att orka leva, har jag verklighetsflytt till symaskinen, en trogen vän, som finns där när jag behöver, och som utmanar mig att tänka på världsliga saker en stund. Jag är hobbysömmerska, är mamma till två små flickor och en liten bebispojke, och är gift med världens bästa man.

fredag 2 oktober 2015

Lammkött

Idag har vi hämtat ett lamm på en bondgård. Ett slaktat alltså. Barnen var med, och passade såklart på att fråga bonden hur man slaktar ett lamm, när hon kom ut ur styckningsrummet. Hon sneglade lite på mig och min väninna, för att se om vi trodde barnen var beredda på svaret. Vi nickade att det var okej. Jag vill att mina barn ska veta vad kött är. Så hon berättade. Då vet de. 
Skenagard.se 
Väl värt pengarna, för fantastiskt fint kött, ekologiskt och kravmärkt och allt vad det heter. 
Nu är utmaningen att lära sig laga lamm! Passar fint nu när kvällarna mörknar tidigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar