-skapar för att överleva

Kämpa, mitt älskade barn, har jag viskat många gånger i hennes lilla öra. Min dotter drabbades av cancer två år gammal. En lång tid har för henne varit en kamp för överlevnad. När livet varit för tungt för att orka leva, har jag verklighetsflytt till symaskinen, en trogen vän, som finns där när jag behöver, och som utmanar mig att tänka på världsliga saker en stund. Jag är hobbysömmerska, är mamma till två små flickor och en liten bebispojke, och är gift med världens bästa man.

lördag 4 oktober 2014

Cupcakekalas!

Okej, tre dagar utan köpstopp = en bricklunch (osmaklig biffstroganof i stormatsal, ovärt) 
Sen tror jag inte jag köpt nåt annat... (Som tur är för har ni läst om alla kemikalier i kläder?)

Idag hade vi sexårskalas, här hemma. Är det nåt jag tycker är roligt, är att låta barnen ha hemmakalas med sina egna föräldrar som lekledare. Nej, inte för att det är billigt, utan för att det är ett fint tillfälle att få bjuda hem sina vänner i en kultur som håller på att mista hemmahäng. (Och ett ypperligt tillfälle för mig att hinna bekanta mig med alla kompisar)
Det valda temat var cupcakes-kalas, så barnen fick designa sina egna cupcakes under fikastunden. Var superruppskattat! Varsågod för tipset.
(Och tipset med pås-klämma ännu bättre!)

Sen gjorde vi egna popcornstrutar till dansstunden, och mashmallowklubbor.
Nu längtar jag till symaskinen. Ska bli en ettårspresent till en viss liten lantis. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar